dimarts, d’agost 14, 2012

Lectura i escriptura

Bé, al final no hem anat a la muntanya a causa del mal temps que fa al sud (d'acurd aquí a l'hotel no es tan dolent, però a l'interior mai se sap) i també perquè en Johannes no s'acaba de trobar bé. Per això, hem demanat de tornar a treballar almenys un dia abans que el què ens toca, ja sigui per aprofitar les hores extres que comencem a sumar o perquè no ens acabem morint d'aborriment.

Tot i això, aquest encara no és el cas ja que de moment tenim alguns plans com anar a pujar el Lómagnúmur, la muntanya que es veu com un penya-segat darrera de l'hotel. Per altra banda jo tinc molt de temps per llegir i escriure. "Llegir i escriure què?" us podeu preguntar... o no, no cal que us ho pregunteu que us ho explicaré igualment.

Doncs bé, crec que l'any passat ja vaig mencionar que estava escrivint un compilador. Pels que no sapigueu què és un compilador, no passa res, ara us ho explico: un compilador és un programa que tradueix codi escrit per una persona a codi que una màquina pot entendre per escriure programes. Això doncs, aquest any he continuat amb el projecte d'escirure un programa que escriu programes (!!) i finalment he arribat a un punt on la cosa té una mica de forma. És per això que he dedicat bastant de temps a programar i en el cas del dia d'avui a dissenyar una pàgina web (molt simple!) per poder ensenyar al públic el projecte: ROFLCODE Compiler (està en anglès).

Per la banda de llegir, un dels companys de l'hotel, en Marko, llegeix bastant perquè la seva germana li va enviant llibres periòdicament. Ell me'n passa alguns que li agraden més. He descobert que tots els llibres que tinc ara mateix tenen a veure amb el nord, és per això que els anomenaré:

  • "Wer die Kälte liebt - Skandinavien für Anfänger" (A qui li agrada el fred - Escandinàvia per principiants) i "Wer das Weite sucht - Skandinavien für Fortgeschrittene" (Qui busca la llunyania - Escàndinàvia per avançats) són dos llibres que m'ha deixat en Marko escrits per un home que es diu Tilmann Bünz un corresponsal del canal alemany ARD que explica les seves experiències a Suècia (primer llibre) i a Groenlàndia (segon llibre). De moment he començat amb el primer i fa molta gràcia comparar-ho amb les meves pròpies experiències a Suècia.
  • "Erschiess die Apfelsine" (Dispara la taronja) (original Skjut apelsinen) és una novel·la de Mikael Niemi, un escriptor Suec que vé del nord de Suècia just al costat de la frontera amb Finlàndia, una zona on es parla una barreja de Suec i Finlandès. D'aquest autor n'he vist una pel·lícula, bé basada en un llibre d'ell, que es diu "Populärmusik från Vittula" (Música popular de Vittula) que també es desenvolupa a la mateixa zona i que em va agradar molt. El llibre va sobre un noi de 16 anys que s'enamora de la noia més maca del poble. Sembla interessant.
  • "Alltaf sama sagan" (Sempre la mateixa història) és un llibre de Þórarinn Eldjárn un autor islandès de qui l'any passat en vaig llegir un llibre en alemany (que com no, m'havia deixat en Marko). Tan aquest com el que en van deixar l'any passat són llibres d'històries curtes de 10 pàgines. De fet aquest me'l vaig comprar l'any passat i l'utilitzo per practicar l'islandès ja que al ser històries curtes en dóna molt de joc a treballar-les i entendre-les bé. A més, són històries molt quotidianes i algunes una mica surrealistes, la veritat és que m'agrada força.
  • "The Elder Edda: A Book of Viking Lore" és una traducció de l'Edda Antiga, una col·lecció de poemes víkings on s'hi narra des de la creació dels nou móns de la mitologia nòrdica, l'història de Thor quan recupera el seu martell Mjöllnir de Thrym, senyor dels gegants, que li havia robat, així com les proeses d'Atila dels Huns o l'amor entre Sigurd i Gúdrun. És un llibre de poesia i de fet ja me l'he llegit, però rellegir-lo sempre està bé, sobretot les històries que més m'agraden i més a la terra on es van escriure.
Com veieu doncs, tinc un munt de llibres (diguem-ne nòrdics) per llegir durant el temps lliure. Espero poder acabar-los tots i recomanar-vos-en els millors!

Aviat fotos, avui hem anat a Klaustur amb en Johannes i hem fet una excursioneta a un roc que hi ha que s'hi pot pujar amb unes cadenes i he vist que tenia la bateria de la càmera esgotada... tota una llàstima.