divendres, de juliol 22, 2011

Missió abortada

Bé, no us havíeu d'esperar cap post avui. M'he llevat i a les 10 en Johannes, el company suec que té carnet de conduir, m'ha acompanyat cap a Klaustur per poder fer les compres per la meva ruta, com que ell no tenia res a fer ha acceptat de bon grat.

A les 12:40 he decidit començar a caminar amb la meva motxilla ben carregada i amb moltes ganes. Aquestes ganes han rebut un cop fort quan havent caminat durant 15 minuts s'ha posat a plovisquejar, tot i això, he pensat que seria una de les pluges que acaben abans d'haver començat seriosament. He estat caminant mitja hora sota la pluja i en vista que els núvols es dirigien cap on anava jo, fins i tot se'ls intuia un somriure maliciós, he perdut tota motivació. Pot posar-se a ploure, sí, però no a mitja hora de camí, això no, a més a més, no hi ha cap lloc on em pogués arraserar quan vulgués dinar, no hi ha cap tipus d'arbre ni tampoc estava a prop de la paret per veure si trobava algun forat. Així he donat mitja volta i he aparegut triumfalment a l'hotel de nou. La pròxima vegada hauré de consultar la veðurspá [veðürspau] (previsió meteorològica).

I precisament en vista a això, he decidit que demà em dirigiré cap al nord-est. Primer, vull anar al Jökullsárlón [jökutlsaurloun], el nom consisteix de tres parts jökulls- (glacera) -ár- (riu) -lón (llacuna). Vé a ser el llac del riu de la glacera o llac de la glacera directament, ells de fet el tradueixen com a Glacier Lagoon. Després vull dirigir-me cap a Höfn [Höp(n)] on vull passar la nit. El següent dia o bé visito Höfn i passo el dia allà o arribo fins a Egilsstaðir [égilstaðir]. Tot això ho vull fer a dit, autostop. És realment molt "popular" per aquí i és el millor pais per fer-ho ja que només hi ha una carretera i la gent és, en general, molt amable. De fet avui, tornant de Klaustur, hem portat a un autoestopista belga que volia anar a Skaftafell [skaptafetl] un bon tros fins a l'hotel on ha hagut d'esperar uns tres quarts d'hora em fa l'efecte fins que algú se l'ha emportat més enllà. El meu company, en Johannes, ha anat a Skaftafell a dit també i diu que té pensat fer una volta per Islàndia de la mateixa manera.


Mostra Llocs on vull anar (1) en un mapa més gran

Espero que les previsions meteorològiques siguin més o menys fiables, en tot cas demà ha de fer bon temps per tot arreu, el problema serà diumenge que ha de ploure a casi tot arreu excepte l'est del pais, motiu pel qual m'he decidit per aquesta ruta. Ja us diré el què i esperem que no escrigui més en el blog mentre no sigui necessari!

Avui no hi ha fotos per raons òbvies.