divendres, de juliol 22, 2011

Fuglar og fossar

[Traducció del títol: ocells i salts d'aigua]

Avui també he començat a les 15:00 com ahir, però en canvi de fer el mandrós, he anat a fer una excursioneta. Tot per poder-me calentar per aquests pròxims quatre dies que tindré lliures en els quals penso caminar i per tant no podré fer cap post al blog, quan torni ja us explicaré el què.

L'excursió d'avui ha durat 2 horetes (tampoc l'he feta molt llarga) però he caminat uns 10 km, amb un desnivell d'uns 150-200 metres. Està prou bé. He seguit el riu Brúará [Bruarau], el riu en què m'he banyat, i després he pujat a mig un turó per tenir tota la vista de la zona costanera, que és molt plana. Després he seguit a la mateixa alçada fins que he trobat un riu i l'he seguit de baixada, amb totes les cascades que feia. He arribat a Kálfafell [Kaulfafètl], el poble del costat de Núpar, i he seguit la carretera fins a l'hotel. Pel camí he trobat uns quants ocells curiosos i els he pogut observar una estona, realment ha sigut molt interessant. Us deixo unes quantes fotos:

El Brúará

Paret dels costats del riu

Una aranya!

Vista des de dalt, fixeu-vos en la vastedat de la plana

Un ocell!

L'impressionant Lómagnúpur

El riu que he seguit, des de dalt

Un altre ocell diferent!

Primera cascada

Segon salt d'aigua (foss)

I les cascades vistes des de baix!

Per la nit he servit al restaurant i ha vingut una colla de 12 sabadellencs. Quina gràcia! Cada cop vénen de més a prop, a veure si un dia faré de cambrer als meus veïns! A ells també els ha fet molta gràcia, i com que sabien el meu nom (els l'he dit) sempre em cridaven a mi, o quan els treia els plats em deien "Gràcies, Marc!". Ha estat molt divertit.

Com he dit, durant aquests pròxims 3-4 dies no escriuré res, ja us contaré com ha anat la meva ruta. Demà em llevaré d'horeta, intentaré que algú em porti fins a Kirkjubaearklaustur per fer alguna compra i cap al migdia em posaré a caminar en direcció interior amb l'esprança de trobar-me el Siðujökull, un braç de la glacera del Vatnajökull. El següent dia, vull vorejar la glacera i dirigir-me cap a un llac que es diu Grænalón (llac verd). El tercer dia vull pujar el Lómagnúpur que em té tan fascinat. I finalment intentaré tornar el quart dia, si pot ser aniré cap a la carretera i si amb una mica de sort em porten a l'hotel i arribaré abans i menys cansat!

Ja us diré el què!