dimecres, d’octubre 15, 2008

Tòpics

Em disposo a contestar, argumentar o desmitificar alguns tòpics que hi ha (m'han dit, perquè jo no en tenia molta idea) sobre suècia i el nord (escandinaus) en general.

Són de caràcters poc hospitalaris

Com he dit en algun post anterior, els suecs en general són força tancats i no hi ha una calidesa com la que es pot tenir als països mediterranis. El que siguin així de tancats pot semblar llavors que siguin poc hospitalaris o fins i tot antipàtics. Però en general aquesta imatge desapareix quan aconsegueixes tenir una conversa amb ells. Per altra banda, pot ser que un dia iniciin una conversa i el dia següent facin veure que no t'han vist...

Alts, rossos i ulls blaus (Altes, rosses, i ulls blaus ^^)

Potser per això té fama de noies maques (confirmada). El prototip de noia (i potser de noi) maco bé a ser aquest (EN GENERAL, això no vol dir que no m'agradin la resta). Fora d'això, cal confirmar que sí, la quantitat de gent rossa, alta i amb ulls blaus és molt elevada, sobretot l'última, gent amb ulls blaus. Tot i això és comú veure de tot. Potser fa 50 o 60 anys sí que TOTHOM era així. Ara et trobaràs gent amb cabells rossos, morens, negres, vermells (tenyits o no) i també n'he vist forces de blaus, a STHLM sobretot. El més comú són els ulls blaus però en els últims anys hi ha hagut molta immigració i adopcions (hi ha molta gent morena, pensant que poden ser sudamericans o àrabs, nascuda a suècia).

Degut a la falta de sol, són depressius i és una de les nacions amb mes taxa de suïcidis

Em crec força que tingi taxa de suïcidis alta i això de les depressions, però no crec que siguin depressius. És veritat que tenen tot un hivern ben fosc però cal dir que tenen un estiu ben clar!
El que hi hagi una taxa alta pot voer dir que mentre als altres països varia entre el 1% i 1'5% al nord pot ser del 3'5% (dades INVENTADES). Lògicament és més del doble o triple dels altres països però no conec ningú que s'hagi suïcidat i crec que ningú de la classe tingui un conegut pròxim que ho hagi fet (em puc equivocar). En realitat, els dos amics amb els qui solc anar no paren de riure en tot el dia, és molt divertit XD.

Menjar dolent (cadascú sap el seu paladar...)

Com he dit també, la gastronomia és ben diferent. Això depèn sobretot de com un s'hi adapta. Hi ha molta gent que ha de menjar sempre el que es menja a casa i la resta caca XD. Clar que no pot agradar però jo trobo la gastronomia molt interessant i en general diria que m'agrada tot ^^ M'encanta això de menjar mermelada als àpats, amb la carn o els pankakor.

Estan forrats

Segurament el PIB suec és més alt que l'espanyol, no ho dubto però no crec que el tòpic vingu d'aquí... per començar a suècia sol ser tot més gran (no tant com m'han dit d'USA) però sí que les distàncies, terrenys, àrees, només dir que ells en general fan servir el mil (milla sueca) equivalent a 10 km i com més al nord es va més comú és: jo visc a 2 mil de Gävle i els joves de Kiruna [Shiruna] (al nord de suècia) solen conduir 10 mil per sortir de festa. Això porta al següent: els terrenys són molt més grans pel mateix preu i és que una família de classe mitjana es pot permetre una casa ben gran (que pot incloure estable, altres terrenys i bosc) i com més al nord i més aïllada més barat.
El dia que vaig marxar l'any passat vam passar per un dels barris rics de Gävle i les cases són IMPRESSIONANTS! Un altre barri ric de Gävle té ara cases que dónen a un canal amb un "pàrquing" per cadascú la seva barca.


Bé aquí he respost/argumentat/desmitificat algun tòpic i no dubteu en preguntar-me qualsevol altre dubte que intentaré respondre.

Per acabar dir que això són TÒPICS i només són orientatius, a la hora de la veritat, com l'estadística, poden ser molt enganyosos! Crec però que ja ho sabeu tots (diuen que els catalans sóm uns "agarrats"...)


M'he canviat (actualitzat) l'avatar!

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Eiiii... mola molt ser la teva font d'inspiració... de moment has fet 2 posts que t'he dit... em sento moooolt orgullosa. Gràcies. Espero poder servir-te de més inspiració per altres posts. M'hi esforçare.

Muak!

Anònim ha dit...

Auch wenn wir nicht alle jedes Mal einen Kommentar abgeben, hast du doch eine treue Leserschaft, die jeden Tag nachschaut, ob du nicht wieder etwas Neues geschrieben hast.

Zum Thema Wohlstand in Schweden: natürlich ist Schweden (oder auch die Schweiz, ich finde über die Schweiz kursieren hier ähnliche Mythen wie über Schweden) ein reiches Land, aber das heisst nicht, dass alle Schweden im Geld schwimmen. Das Haus von Nymans kenne ich nicht, aber das von Regine, und ich glaube, die meisten Häuser sind solide, aber mit wenig Luxus: aus Holz gebaut, keine drei Badezimmer, nicht zu vergleichen mit vielen Häusern hier in St. Cugat...

Unknown ha dit...

buaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!

que guaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaapo!!

jo vinc a viure-hi tant bon punt fagi els 18!!!!!!!!!!!!!!!!!11111onuhundredeleven

MOoooOOOoooOOoooOOooola

sobretot lo de cases grans seeh xD


enga ens veiem mes tipic topic :D:D

FeRr

Unknown ha dit...

waaah accccccccctualitza!

FeRr