dilluns, de setembre 29, 2008

Review festa

Buenu gent! El divendres em van convidar a una festa!!

Sí, i la veritat és que la manera de divertir-se per les nits és força diferent en el sentit de la manera de fer. La festa era a casa d'un noi de la classe que es diu Joakim.

Començaré per "el què" per dir-ho d'alguna manera o "l'on". Normalment són festes a casa d'algu, a diferència de Catalunya que el que fem és sortir de festa, anar a algun local i prendre alguna cosa. A suècia no es pot entrar a cap local per la nit (no sé ben bé a quina hora) fins als divuit anys i són molt estrictes en això, no hi ha gent que faci els ulls grossos. Això fa que la diversió per les nits, entre els menors, no sigui a locals (bars o discoteques) i sigui a casa d'algú normalment FF (FöräldrarFri [Förèldrarfri] lliure de pares).

L'altra cosa més diferenciada són els horaris, ja que l'hora de sopar és entre les 5 i les 6 (potser les 7 com a molt tard) la festa començava cap a les 8 del vespre (però fins a les 21:30 no havia vingut molta gent i encara estavem fent trucades). Jo havia d'agafar un bus a les 23:30 (que al final no va ser així, ja us ho contaré) i la veritat es que dir que havia de marxar a aquesta hora fa una mica de vergonya XD però era força "normal" per dir-ho d'alguna manera, no era una cosa extraodinària que marxés molt d'hora.

Allà a la casa hi tenien una PS2 amb un joc de ball instal·lat (així que en això vaig arrasar ^^) i a baix al soterrani hi havia música a tota hòstia per ballar tota la classe en una habitació relativament petita ^o^

Com deia del bus, la cosa era la següent, el poble on vivia en Joakim (Strömsbro [Strömsbru]) està entre Trödje i Gävle (concretament Hille i Gävle) però no hi ha cap bus directe, havia d'agafar un bus que em portés a la ciutat i d'allà cap a Trödje. El bus de Gävle a Trödje sortia a les 00:15 (segons l'horari) i ho tenia calculat per agafar un bus cap a la ciutat que em deixés allà una mica abans, però el bus que vaig mirar tenia una parada de bus massa lluny de la casa de Strömsbro i havia d'agafar un altre bus que en teoria arribava a les 00:20 (és a dir tenia -5:00 d'espera XD).

Amb això em van ajudar tots moltíssim, i és que els suecs a part de tancats són tots bona gent, el que passa és que al ser (molts) així de tancats (per dir-ho d'alguna manera) sembla que també siguin antipàtics però a l'hora d'ajudar són molt bona gent. Em van deixar un mòbil per si passés alguna cosa i vaig marxar a més amb unes altres de la classe que agafaven el mateix bus cap a Gävle.

Al final el bus va arribar a les 00:06 i el bus cap a Trödje, com sempre, va sortir més tard del previst.

Demà us parlaré una mica sobre el sistema educatiu (sobre el Gymnasium)



Abans d'ahir no hi havia internet i ahir vaig arribar "tard" a casa, per això no he actualitzat!

1 comentari:

Unknown ha dit...

uO!

Es que mira que pensen en tot! Pots sortir de festa i anar a dormir a hores, que considerem aquí, més o menys decents! Si es que aquests suecs... Pensen en tot!

I amb els busos vagis on vagis sempre passa el mateix, Marc... Sembla que no ho sàpigues! xD

Cuida't!

FeRr