dimarts, de setembre 09, 2008

Gävle

Començaré el diari parlant del lloc on estic vivint.

La casa on viu la familia que m'allotja, i per tant on visc jo, està a Trödje [Pronunciat Tröie amb la ö alemanya]. Aquest poble està situat a uns 20 km (2 milles sueques) de Gävle [Ièfle]. Entre Trödje i Gävle hi ha altres pobles com Hille o Björke [Biörke] on vaig estar vivint l'any passat.

Cada matí haig d'agafar el bus que va cap la Vasaskolan [Vasaskulan] a Gävle, la meva escola. Aquí m'he currat un GoogleMaps per que pugueu veure el meu itinerari i la situiació geogràfica dels llocs:


Mostra un mapa més gran

Gävle està situat a uns 200 km (20 milles sueques) de Stockholm, la capital (com bé sabreu). És una ciutat poc coneguda però molt maca, al costat del mar (encara que no ho sembli) i atravessada pel riu Gavle o Gavleån [Gafleon]. És la capital del län [lèn] (Comunitat autònoma) Gefleborg, del landskap (Província) Gästrikland [Ièstrikland] i del kommun (Comarca) de Gävle.
Té uns 70.000 habitants i una àrea de 41,79 km quadrats, és a dir que és una ciuta força similar a Sant Cugat tant en població com en àrea.

Us deixo alguna foto:

Galerian 9:an (nian) - Galeria comercial situada a la plaça del mercat, al carrer Nygatan

Ajuntament de Gävle
Edifici principal de la Vasaskolan, l'escola on vaig

4 comentaris:

Unknown ha dit...

Olo! nen peazo escola no??

i aixo de: "mira em ve de gust comprar-me una camera i me la compro"

D'on has tret tanta pasta?? xDDD

uO! uO! mes fotos mes fotos!!

esta molt guapo!

ah i lo del fred... Bah es u de menys! xD


FeRr

Unknown ha dit...

P.D.: Ooops no estava al meu ordinador! sorry xD

Soc el ferran U.U¿

Unknown ha dit...

P.D.2.: com mola la aplicacio aquesta que es otto!! vaia vici!! xDD

FeRr

Sastrey ha dit...

haha

Em deixo la pasta...XD
Vaig treballar tot l'any passat i a l'estiu també m'he tret uns calerons.. (a més, em vaig vendre l'impressora que vaig guanyar al cangur...^^)